Даниел Панов се срещна с посланика на Япония Негово Превъзходителство Такаши Куидзуми
В началото на срещата кмета на Община Велико Търново г-н Даниел Панов благодари на Негово Превъзходителство за това, че един от големите дарители на града е Японското посолство с дарението за близо 1 млн. лв. за нова озвучителна уредба на МДТ „Константин Кисимов”.
Кмета на общината се обърна с молба за помощ за подмяна на духовите инструменти на общинския духов оркестър. Заявена беше готовност от страна на Велико Търново за кандидатстване по такъв проект.
На 18 април съпругата на бившият посланик г-жа Фукуи ще изнесе концерт във Велико Търново, а в края на месец май и началото на юни група художници от град Маебаши ще посетят Старата столица и ще представят изложба калиграфия и живопис.
Г-н Панов предложи проявата да се съчетае с провеждането на Международното изложение за културен туризъм и да се организират и други прояви, представящи и популяризиращи японската култура.
Кмета презентира кандидатурата на Велико Търново за Европейска столица на културата през 2019, като един от големите и стратегически проекти, по които Старата столица работи.
Негово Превъзходителство сподели, че има огромен потенциал за развитието в областта на туризма. Японските туристи имат интерес към дестинациите България и Велико Търново, особено от страна на младите хора. Той подчерта предимството, което Велико Търново има от гледна точка на стратегическото си географско положение и много добрата транспортна комуникация.
България има много добър и позитивен имидж в Япония. Даниел Панов подчерта, че Велико Търново може да се рекламира в Япония предимно чрез специализирани сайтове. Ще започне работа по създаване на сайт на японски, който ще рекламира Велико Търново. Кулинарните турове, културното наследство са интересни за културно - историческото наследство. Японски туристи участват в правенето на кисело мляко и в правенето на баница. Киселото мляко и Котоошу са най - добрите "посланици" на България в Япония.
Има няколко водещи фирми в областта на туризма, които работят на японския пазар, чрез които може да се рекламира града и неговият туристически и културен потенциал. 12 000 японски туристи годишно посещават България. Голяма част от тях посещават чрез организирани културни турове и Велико Търново.
Даниел Панов подчерта, че преди 10 години Велико Търново е станал градът, който е поставил началото на активната работа в областта на културният туризъм на национално ниво.
Велико Търново залага на новите туристически атракции, а не само на традиционните възприятия за града и на "стара слава".
„Много важно е да има добра комуникация и сътрудничество между турагентите и туроператорите от двете страни” - каза г-н Панов.