Стартира кампания за насърчаване консумацията на български продукти от овче мляко
Кампания за насърчаване консумацията на качествени български продукти от овче мляко стартира Национална овцевъдна и козевъдна асоциация /НОКА/. Най-голямата браншова организация в сектор „Животновъдство“ призовава българското общество, вместо заместители и имитиращи продукти, да се купуват овчи продукти произведени у нас и така да се стимулира развитието на овцевъдството в страната.
Като традиционен и основен български поминък овцевъдството е ресурс за производството на качествени храни, за социално-икономическата стабилност на големи райони от страната, както и източник на доходи за населението в такива региони, където демографският срив е най-голям. От особена важност е продукцията на българския фермер да се реализира на вътрешния пазар, който обаче е залят с нездравословни заместители и имитиращи продукти, както и с вносни продукти със съмнително качество. Затова с инициативата „В търсене на изгубения вкус“ НОКА приканва да се консумират овчи продукти, които гарантират здравословно хранене, да се пазарува директно от фермите, а в търговските вериги да се търсят български овчи продукти.
В навечерието на Великден НОКА се обърна и към Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация /БХРА/ да подкрепят инициативата и да предлагат в своите обекти български продукти от овче мляко, както и овче и агнешко месо за да се отговори на високите изисквания на потребителите за качество на предлаганите храни и да се стимулира дейността на българските фермери.