Обществено обсъждане
Генерален план за организация на движението на град Велико Търново
С документацията, свързана с генерален план за организация на движението на град Велико Търново, Фаза „Окончателен проект“ и Обобщена схема, може да се запознаете в секция „Транспорт“, посредством настоящата уеб страница: https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/transport/generalen-plan-za-organizaciya-na-dvizhenieto-na-grad-veliko-tarnovo/
Коментари към документа
Предлаганите промени за въвеждане на еднопосочно движение и създаване на паркоместа са добри, но без цялостна политика за подобрявaне на обществения транспорт и стимулиране на гражданите да оставят колите си и да се движат с обществен транспорт или пеша, много скоро ще се наложи отново промяна на генералния план за движение, защото колите няма да спрат да се увеличават- в някои семейства вече има по два, даже три автомобила.
В Европа вече има няколко града с безплатен или много евтин обществен транспорт. Освен всички останали ползи, не им се налага да мислят къде и как да се движат и паркират всички тези коли.
Бъдещето на ВТ трябва да е в тази посока!
Градът ни е превзет от автомобилите, поради простата причина, че общественият транспорт е недостатъчен, нередовен, нефункционален. Ако постоите половин час на "В. Левски" или на "Ст. Стамболов", ще забележите, че автобусите минават празни, за сметка на това и по двете улици се движат автомобили с по един-двама пътници. Защо хората предпочитат да се движат с колите си, вместо с автобусите?- защото маршрутите са недостатъчни, курсовете приключват рано, редовно закъсняват, пропускат курсове и на тях не може да се разчита. В световната практика е доказано, че колкото повече място и права се дават на автомобилното движение, толкова повече то се увеличава. Ян Геел- световно признат архитект и урбанист, много добре обяснява това превземане на градовете от автомобилите в книгата си "Градове за хората". Съдбата на такива зони в градовете и дори на цели градове е нарушаване на човешкия мащаб и обезлюдяване..
След като сме я докарали дотам, че напълнихме града с коли, е време да дадем повече възможности и стимули поне за пешеходците, докато такива все още има: повече пешеходни пътеки; поне една пешеходна улица в града, или затворена за автомобили от 10 до 20 часа (ул. "Гурко" като емблема на ВТ и предлагаща панорамна гледка, е най-подходяща, Самоводската чаршия вече е с такъв режим); спазване стриктно и контрол върху паркиралите автомобили (хотел "Янтра" системно нарушава маркировката за паркиране, като колите се паркират перпендикулярно, а не успоредно на улицата и по този начин запушват тротоара, а отсрещният тротоар е недостъпен заради заграждения, пешеходците в този участък са на платното); всички тротоари да са свободни за движение на пешеходци, без паркирали коли върху тях; скоростта по всички улици с пешеходен трафик да се намали на 30 км/ч с оглед на намаляване на шума, емисиите и праха, който се вдига при по-високи скорости.
Улица Медникарска, както и улиците П. Славейков и Драгоман да станат еднопосочни и част от синята зона! Например, ако Медникарска е разрешена от площада зад Халите към Старата болница, то ул. Славейков и Драгоман да са разрешени в другата посока (откъм пл. Кирил и Методий до Халите), или обратно! Силвия Йорданова
За да бъде улица Георги С.Раковски пешеходна в часовете от 10 до 20 ч. трябва да бъде поставено подвижно колче не само (в началото) откъм улица Стефан Стамболов, но и в другия й край, откъм площад рСамоводска Чаршия! Наличието на само едно подвижно колче (както е в момента) прави ефектът обратен, тък като автомобилите, въпреки знака в горната част тръгват по улицата и се налага да се връщат на заден ход, като вероятността от инциденти става още по-голяма! Второ, улица Въстаническа трябва да бъде "изчистена" от спрели и паркирали автомобили, които я правят непроходима. Трето, в единия край на ул. Г.С.Раковски (срещу х-л Болярски) и в другия й край на площад С. Чаршия, както и на площад Велчова Завера трябва да се разчертаят 1 или 2 места за товарене и разтоварване, например безплатни за 10 минути, за да се обслужват търговските обекти оттам. Силвия Йорданова
По отношение на ул."Г.С.Раковски", за да може да остане за постоянно часовата забрана за движение, предлагам по ул."Въстаническа" да се забрани паркирането. Движението по нея да е двупосочно като се регулира със светофар. На площада пред къщата на Емилиян Станев да се разчертаят определен брой паркоместа, за да се предотврати хаотичното паркиране.
......................
След прехвърляне на схемите без влизане в детайли стигнах до схема 24 от 35 след видяното, на която останах силно изненадан и бих искал да попитам Общината следното: ул. Бачо Киро, ул. Рафаил Попов, ул. Цар Иван Александър и ул. Страцин стават двупосочни според така предвидената вертикална сигнализация (според предвидените за поставяне на знаци), това така ли е или не съм разчел схемата правилно?
Ако е станала грешка с тези предвидени за поставяне знаци, то кой ще плаща за излишно предвидените пътно указателни табели, при положение че дори в „Google map” улиците са означени като еднопосочни или колегите изготвили схемите дори не са си направили труда да изследват електронните карти на града.
Предвид до тук видяното просто загубих интерес да гледам по нататък, за какво се харчат парите от нашите данъци! Това са поредните безполезно похарчени пари от Общината за поредното нещо, което е „ОТБИИ НОМЕРА“ без проверка на истинската необходимост, без изследване на транспортните потоци, без изследване на натовареността на кръстовищата и улиците, както и вземане на адекватни решения и мерки! Немога да разбера защо се прави Генерален план за организация на движението на град Велико Търново без да са извърени необходимите преброявания, анализи и адекватни мерки от хора, който не са от града, явно не са идвали (според видяните несъответствия в схемите и реалното положение) и нямат реален поглед над трафика.
4. На схеми 9 от 35:
- Какво налага ограничаване скоростта на 40 км/ч на бул. Никола Габровски при положение, че улицата е с по две ленти за движение в посока, както и платната за движени са разделени с тревна ивица и високи бетонови ивици?
- Какво налага ограничаване скоростта на 40 км/ч на бул. Краков при положение, че улицата е с двойно непрекъсната линия между платната за движение и с по 2 ленти във всяка посока?
5. На схеми 10 от 35:
- Какво налага ограничаване скоростта на 40 км/ч на бул. Никола Габровски при положение, че улицата е с по две ленти за движение в посока, както и платната за движени са разделени с тревна ивица и високи бетонови ивици?
- Нещо не Ви е актуална подложката, тъй като бул. Никола Габровски и ул. Георги Измирлиев е „Т“ образно кръстовище, а не четириклонно кръстовище. А може би ще стане четириклонно кръстовище (защо пък не, ще се разтовари частично кръговото на Качица, бул. Никола Габровски и ул. Магистрална)?
- Кръстовището на ул. Георги Измирлиев и ул. Никола Кабакчиев и ул. Нокола Благоев не е урегулирано по този начин и няма съществуващи такива острови.
......................
3. На схеми 7 от 35 и 8 от 35:
- Нови паркоместа не виждам, само маркиране на съществуващите.
- Организацията на движението, която се предлага за ул. Мария Габровска да стане еднопосочна в посока от ул. Георги Бакалов към бул. Краков, с нищо няма да помогне на задръстванията в часовете за оставяне и вземане на децата от яслата, детските градини и училището, а напротив ще утежни положението, защото ако в момента се разпределят потоците от автомобили в двете посоки, то ако се направи еднопосочно движението ще се слеят потоците в една посока, което автоматично ще увеличи и утежни движението (ако сега преминават 10 автомобила за единица време по улицата в участъка на училището, то при събирането на потоците само в една посока ще преминават не повече от 4-5 автомобила за същото време като вземем предвид необходимото време за включване в бул. Краков). Също така с тази мярка ще се натоварят в пъти съседни кръстовища и ще се повишат вредните емисии и запрашеността в райора (пример: родител живеещ над нова болница, ще трябва да обикаля квартала по съседните улици и да премине през допълнителни кръстовища за да заведе детето си до яслата или градината, което ще увели двойно изминатото разстояние, а ако работното му място е в западна промишлена зона, то ще се наложи да мине трети път същото разстояние по някоя от съседните улици или ще отиде да чака на кръговото, където да чака в сутрешния час пик).
- Моля да поясните какво се случва с ивиците за обратен завой. Съшествуващата срещу бензиностанцията се затваря и се прави нова по назапад или остава съществуващата и се прави втора за отбиващите се за ул. Полтава?
- С какво ще помогне стесняването на платното за движение по бул. България в зоната на кръстовището с ул. Полтава? Как ще се регулират потоците в самото кръстовище – кой е с предимство и кой не, какво ще се промени за по-безопасно и бързо преминаване?
- Паркоместата по улица Полтава и сега си ги има и дори продължават по протежение на улицата и от двете страни.
- Какво се случва с пешеходците притичващи през платната за движение при ул. Полтава и бензиностанцията, както и при бул. Краков и ул. Беляковско шосе? Какво се предвижда за ограничаване на тяхното претичване през платната?
- Обособяването на остров при ул. Краков съобразен ли е радиуса и широчината на лентата за излизащите от бул. България към бул. Краков за движение на камиони и автобуси (ъгъла е по-голям от 90 градуса и е необходимо уширение за по-големите превозни средства).
- По така дадената схема да разбираме, че обръщалото което е при тото пункта ще се стесни или ...?
2. На схема 5 от 35:
- По ул. Беляковско шосе се предвижда обособяване на парко места за сметка на тротоара или на платното за движение? По какъв начин ще се обезопасят тези паркоместа при положение, че са в кръстовище с ул. Яворов и изход от търговски обект и има съществуваща пешеходна пътека на това място?
- Обособяването на входо-изходни острови от ул. Освобождение и ул. Беляковско шосе е хубаво, но дали е съобразено с габаритите и радиусите на завиване на автобусите и тировете преминаващи от бул. България към ул. Беляковско шосе?
- Отделянето с тротоарна ивица и обособяването на парко места преди бензиностанцията е добре, но по какъв начин ще се осъществи достъп до тях (трябва да направиш обратен завой 180 градуса за да се включиш в зоната за паркиране, което няма как да стане с една маневра, а и ако се засечеш с някой излизащ от паркинга, ще се получи интересна ситуация)
1. Какво налага ограничаването на скоростта по първостепената улична мрежа от 50 км/ч (което е законово установено ограничение за населено място) на 40 км/ч?
Здравейте! Директно по темата: графичната част на плана НЕ носи достатъчно информация, за лесно ориентиране на редовия гражданин. Липсват наименования на улици (има само по 1-2 обозначен и улици в рамките на един лист), чертежите НЕ са ориентирани на север ИЛИ поне следваше да е указана посока "север" на ВСЕКИ чертеж! Липсва генералния план В ЦЯЛОСТ, на който да има обозначени с някаква подходяща номерация, всяка зона, която впоследствие се дава на отделен чертеж, с дадения съответен номер! Всичко това НЕ предоставя възможност, редовият гражданин да погледне ГЕНЕРАЛНО на плана, а той е ГЕНЕРАЛЕН! Тази възможност е от изключителна важност, за да могат да се правят РЕЗОННИ предложения и коментари! Моля, в най-скоро време, вземете повод от коментара ми и със съдействието на проектанта, предоставете (поне като допълване) информацията, за която споменат, под формата, за който казах. Иначе всеки ще си помисли, че всичко, около общественото обсъждане ще е "проформа"
Ул. "Вела Благоева" и "Мир" ще станат еднопосочни към Кооп. пазар - добре. Но как ние, живущите на ул. "Хан Крум", чиито гаражи са на ул. "Мир" ще можем да се качим на "Хан Крум" без да обиколим половината град???
Затова, моето предложение е: ул."Мир" и ул. "Вела Благоева" в участъка м/у ул. "Хан Крум" и ул."Мир" да бъдат двупосочни!
Да се вземе предвид паркирането по улиците Черни връх и Алеко Константинов. НЯМА никакъв ред, паркира се от двете страни на улиците и трудно се разминават колите.Това всъщност е и на много други улици...
Да се постави знак за разрешено кратковременно паркиране на бъдещата еднопосочна част от улица "Мария Габровска" пред СУ "Емилиян Станев". Като бъде разрешено паркирането от 19:00 ч. до 8:30 ч. и в останалите часове, когато се взимат децата от училище. Това са 12:30 - 13:30 и 16:30 - 17:30 ч. Улицата е достатъчно широка и е възможно спирането и от двете страни, като от страната на оградата да бъде разрешено само вечер и в тези часове, в които се взимат/оставят децата от/на училище. Иначе така предложеното въвеждане на еднопосочно движение с абсолютно нищо няма да спомогне за поредицата от грешни решения през годините и струпването на училище, 2 детски градини и ясла на една малка улица и през деня пред многото магазини пред СУ "Емилиян Станев" е постоянно пълно с коли. За такива знаци може да се помисли и в районите на други училища като се съгласува с ръководството на даденото училище в кои часови интервали се взимат/оставят децата от/на училище.
Моето предложение към Вас е да се поставят светофари за пешеходци на ул. "Никола Габровски", в началото и края на Общински пазар, както и в началото на ул. "Васил Левски" срещу Студентски стол. По тези три пишеходни пътеки непрекъснато има пресичащи пешеходци и допълнително затрудняват движението от и към двете главни улици на града.
Потока от ул. Краков към ул. Беляковско шосе може да се вкара под земята. Също така потока по бул. България идващ от пътния възел и отиваш към ул. Беляковско щосе отново може да се вкара под земята или с мост правещ ляв завой. По примера на Варненци това ще отпуши кръстовището!
1/Тоя стоп на ДСК,никой не го спазва,сложете камера и събирайте пари.
На кръстовището между улица "Цанко Церковски" и улица "Цар Освободител" до банка "ДКС" да се промени организацията на движението и пътят с предимство да стане улица "Цар Освободител" , а на улица "Цанко Церковски" да бъде поставен знак Б2 " Спри! Пропусни движещите се на пътя с предимство" .
Да се замени знака Б2 "Спри. Пропусни движещите се на пътя с предимство" поставен на 10 метра преди кръстовището на ул. "Зеленка" с улица "Цанко Церковски" , със знака Б1 "Пропусни движещите се на пътя с предимство" като в зоната на кръстовището да си остане знака Б2.
https://www.google.bg/maps/@43.0825735,25.6298934,3a,44.1y,79.18h,75.15t/data=!3m7!1e1!3m5!1sWyxiInHFaKPC6LKNJ-bB5A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DWyxiInHFaKPC6LKNJ-bB5A%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D238.90926%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?hl=bg&authuser=0
По същият начина да се подмени поствания на 40 м. преди кръстовището на улица „архитект Георги Козаров“ с улица „ Георги Бакалов“
https://www.google.bg/maps/@43.0757768,25.6058915,3a,75y,287.85h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCh_CWkybOXP8cuMZSqfrKg!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg&authuser=0
Да се премахнат косите успоредни линии в лявата лента за движение в посока Варна на улица „Магистрална“ преди кръстовището със светофарна уредба с улица „Мармалийска“ , като същата лента от кръстовището с улица „Славянска“ до кръстовището с улица „Мармалийска“ да бъде обособена с маркировка и пътни значи, като лента за завиване наляво на кръстовището със светофарна уредба към улица „Мармалийска“ .
https://www.google.bg/maps/@43.0719767,25.6245392,3a,75y,116.55h,90.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1shCbq8p9VkwcI_AKvcH4FEQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg&authuser=0
Обществено обсъждане на нещо,което вече е решено и са разписани КСС.Нищо генерално не виждам в този план.Само пари за акрилна боя и знаци.За шофьорите по голям разход за гориво и време.
“Супер град за шофьиране беше”, но ей сега ще стане “топ”…
Като шофьор и пешеходец има супер много “нацвъкани” пешеходни и още повече слабоумни, които преминават и грам не гледат, НО сега предлагате и бонус, освен ОЩЕ пешеходни пътеки, НО и зана 30км/ч и 40км/ч ограничение за целия град.
Радвам се, че искате бързо да напълните хазната от електронни фишове, че искате бързо да издигнете много полицаи от ефективност, че искате да “подобрите движението”, НО основата ви липсва…
Няма как са в тоя град в България да се предвижвам най-бавно, НЯМА как само в този град колата да гори най-много градско, НЯМА как само тук да паркираш по зелени площи и тротоари, НЯМА как една дупка, трап или ров да не нацелиш, НЯМА как в този град да е най-скъпа храната, НЯМА как тук да са най-умрелите ЗАПЛАТИ! Да живее Търново! Най-бързо деградиращия град в България, Амин!
Ако не вярвате идете се разходете във Пловдив, Варна, Плевен Габрово.Няма дупки никъде.Хората имат подлези-най големите задръствания в Търново ги правят пешеходците!Не казвайте , че ще са наводнят podlezite , щото и в Габрово вали дъжд, даже техните подлези са с асансьори за ...Наделези-в кв.Апарухово(крайният на Варна)iма от години, тука го правите векове.Пешеходните пътеки по земята мигат, знаците -мигат да заострят вниманието.Ако не можете подлези, надлези, и намаляване на пешеходните, сложете поне светофари с бутон, а не като сега пресича един и аха да тръгнем се засилва нов самостоятелн спринтьор даже със скок кълбо)!.Като се съберат повече тогава да пресичат.Да не говорим за подземни гаражи...Голямо застрояване никакви подземни гаражи.Не сме измислили топлата вода и в чужбина имат пътиша и небе и земя и вода...Тоя ремонт на България в Испания щяха да го свършат за месец-тука половин годин и от се почва зимата!!!Кой ремонтира през зимата!Вижте в габрово отводнителните шахти с какви дупки са-кметицата е от ГЕРБ-позната ви е .Вижте как са равни шахтите.Ако строителите на пътища в Търново не могат, питайте съпартийците си от другите градове кои фирми да наемете , да правят нещата като хората.....няма да пи-а повече според мен е безмислено.Нито ще вземете идея от тука от някой от нас, нито ще направите нещо от гореизписаното от всички.Вие вече знаете , какво ще направите!
Новия проект няма да реши проблемите на организацията на движението в града. Трябва на първо място да се промени философията на организацията на движение.Ключовата дума в предходното изречение е "ДВИЖЕНИЕ" .Сега акцента е в "ПАРКИРАНЕТО".Първо се оформят парко места ,стоянки за таксита,контейнери и мн. др. и на останалото място се "организира "някакво движение.Няма град в който кръстовищата да са превърнати в паркинги ,а и по закон е забранено.Кооперативния пазар трябва да се махне от там. Изобщо не му е мястото в средата на най голямото и възлово кръстовище в града.Габровски,Димитър Иванов,Зеленка,Освобождение да се освободят от паркирали коли. Беляковско шосе практически е идеално кръгово движение , нужни са само 6 знака за организиране на кръгово движение.По време когато имаше тролеи бяха променени предимствата на някой улици за да помогнат на тролеите.Тях ги няма от30 г.но пред кино искра главната улица вес още е без предимство .Лентите за престрояване на везлови крастовища са превърнати в стоянки за таксита:ул В .Левски пред аптека АСКЛЕПИЙ Беляковско шосе,мармарлийска. Голяма част от новите контейнери са поставени в крастовищата ,което иключително много затруднява движението.Косото паркиране оред ГУМ е разчертано с обратен ъгал на паркиране и за да паркира автомобил трябва да се спре движението в двете посоки.Следващия проблем са пешеходните пътеки :вида им и отстоянието им една от друга. Мога да пиша няколко дни за проблемите и РЕШЕНИЯТА им но за сега мисля да спра до тук.
Бих искал да коментирам ограниченията за скорост, които искате да въведете. Почти целия град ще бъде ограничен на 30км/ч, а останалта част - на 40км/ч. Това е НЕЛЕПО! Разбираемо е в малки квартални улички да се шофира с ниска скорост, но и без ограничение не може да се шофира бързо. Но да речем, че ограниченията за малките улички са уместни, тъй като и без това никой не може да кара с повече от 30-40км/ч там. Но защо големи булеварди са ограничени на 40км/ч? Нормално ли е на 2-3 и 4 лентови булеварди като бул. България в посока Метро, новият път от Практикер в посока Старчески дом /4 лентов/ да се шофира на полусъединител? Нормално ли е на Южен пътен възел да се сложат ограничения от 40км/ч - двулентов път с мантинели, без поток от пешеходци? Нормално ли е на бул. Габровски, с паркирали коли, светофари, пешеходни пътеки ограничението да е същото? Каква е идеята - да правим още по-големи задръствания, да горим повече гориво на и без това високите цени? Какво налага на широки, многолентови пътища, с добра видимост, да се ограничва допълнително скоростта, докато на ул. Магистрална ограничението от 50км/ч се запазва, при наличието на светофари, няколко кръгови? Ограничението от 50км/ч е въведено във време, в коeто автомобилите са били изключително несигурни, с лоши спирачки и това не е създавало проблем, а през 2022г, при съвременни автомобили и куп технологии, ще налагаме допълнителни ограничения на многолентови булеварди? Моля да преразгледате част от участъците, в които се планират нелепи ограничения, тъй като очевидно това не е направено и изглежда като поредната хранилка срещу шофьорите. Ще има многократно по-сериозен резултат, ако просто се следи дали сегашната скорост от 50км/ч се спазва, вместо да се въвеждат очевидно недомислени ограничения.
Вероятно ще повтаря коментар или предложение-монтираният допълнителен светофар на ул.Н.Габровски ( до пожарната) трябва да се премахне защото затруднява движението особено в пиковите часове -тия които отговарят за организацията на движението ДА НАБЛЮДАВАТ ЦЯЛ ДЕН КРЪСТОВИЩЕТО И ДА СЕ УВЕРЯТ В ТОВА !!!
Каква "организация на движението" - то няма тротоари за ходене,те за автомобилите се притеснили!Къде що има място за пешеходци веднага се качва автомобил!Колчета и кашпи по тротоарите!
Напълно подкрепям предходния коментар ! Кому е нужно , толкова пешеходни пътеки? С ландшафта на града ни ,с една главна улица това е ненужно, и не е в услуга на никого. Аз никъде не съм виждала ,такава честота на пешеходни пътеки , нито у нас , нито в чужбина ! Варианта с пропусквателен режим на пешеходните пътеки , поне в центъра на града ще улесни и шофьори и пешеходци . След преустройството на кръстовището на Беляковско шосе , помислете за участъкът с паркираните коли , пред блока на Краков1 от към страната посока ул. Полтава.
Там е невъзможно за пешеходци , а да не говорим за майки с деца и възрастни хора . Единствения начин да преминеш в повечето случаи е , да слезеш на платното за движение. Със сигурност може да се намери някакъв вариант, хората от блока и магазините да имат къде да паркирват , но и пешеходците да могат да преминават безопасно !
Трябва да бъде забранено паркирането по цялото протежение на Бул.Габровски,бул.БЪЛГАРИЯ и бул.Васил Левски( само в Търново по основни пътни артерии има паркирани коли).Всички странични улици на гореспоменатите булеварди да станат еднопосочни с паркоместа.На ул.Магистрална да се премахне светофара при Езикова гимназия.Да се забрани левия завой по тази улица или да се направи кръгово вместо светофар.Кръстовището на Беляковско шосе е чисто кръгово кръстовище с три ленти,да се положи маркировка и да се изместят автобусните спирки и таксиметровата стоянка 100м по надолу
Аз като шофьор и пешеходец предлагам следното:
- Улиците в северната част на града да бъдат с посока на движение от център към периферия;
- Улиците от южната страна да бъдат с посока от периферия към център и изток. По този начин би могло да се гарантира евентуално обособяване на централна пешеходна зона.
- Улиците България и Габровски следва да бъдат еднопосочни в посока Беляковско шосе ( за бул. България) и Център (за бул. Н. Габровски от пресечката с ул. Мизия). Така ще бъде възможно оптимално поемане на пътния трафик, тъй като ще има обособена автобусна лента на пътното платно.
Възможно е да се направят хиляди вариации, но определено организацията на движението следва да се подобри и следва да бъде обособена пешеходна зона. Аз лично имам идея как би могла да бъде създадена такава от кръстовището пред централна поща чак до площад Цар Асен.
Здравейте, изказвам се като редовен пешеходец и активен шофьор в града.
Предложението ми свързано с преместване на спирката срещу съда, която е важна причина за затлачване на движението в пикови часове от престрояването на автобусите, като се помисли над следното:
1. На бул. България, малко преди светофара на пазара има автобусна спирка. Възможно ли е тя да обслужва всички автбоуси, идващи от булеварда, като се намали стоянката за таксита на 3 броя? И без това не е предпочитана от тях. Предвид, че няма редовно съвпадане на два автобуса, дори може да не се налага премахване на паркоместа за таксита.
2. За автобусите идващи от запад по бул. Габровкси да се обособят спирки по цялото протежение на пазара между двете пешеходни пътеки. вкл. т. нар. селска спирка.
Следвайки 1 и 2 спирката срещу съда ще стане излишна и движението там ще се отпуши значително.
Следващо предложение: Защо не се помисли върху това да се сложат пешеходни светофари, които се активират ръчно (като на Шереметя), на двете пешеходни пътеки на пазара на бул. Габровски. В пиковите часове на движението, които съвпадат с активния пазарски час на гражданите, пешеходците затрудняват трафика, като най-нормалната ситуация е, когато единият пешеходец е в края вече на пътеката, тръгва друг да пресича. Чрез светофара пешеходците ще се събират на групички и освен, че ще се улесни трафика, макар и минимално ще намали вредните газове от работещи на място автомобили. Този проблем е особено сериозен през целия петъчен ден. Всеки петък!
Последно, за сега, предложение - каква е необходимостта от пешеходни пътеки в града през 20-30-40 метра?! Такива има на ул. Бачо Киро, Габровски, Краков и др. Поне по една, а дори на места и по 2 пътеки, могат да отпаднат без да се затрудняват пешеходците.
Критика, че хоризонтална и вертикална пътна маркировка в целия град е липсваща, няма да правя. Вие си го знаете. Но не е лошо и да направите нещо ...