2036 Издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки


  • Характеристика на услугата
  • В удостоверението се включват данни да съпруг/а и за всички живи и починали роднини по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.
    В удостоверението могат да бъдат включени и роднини от друга степен.Когато в регистъра за населението на общината няма данни за някои от роднините, същите се изискват служебно от съответната общинска администрация.
    Заявителят или изрично упълномощеното лице подава заявление в Центъра за услуги и информация на граждани.
    Служителят от ЦУИГ проверява самоличността на заявителя, приема и регистрира заявлението в електронната система за документооборот. Извършва проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация и в регистъра за населението и изготвя исканото удостоверение, в което се включват роднините на лицето вписани в регистрите съгласно чл.5, т.2 от ЗГР.
    При констатирани различия се извършват  допълнителни проверки и актуализация на данните в регистъра за населението и регистрите по гражданско състояние от специалистите в отдел "ГР" и удостоверението се издва в срок до 7 дни.
    Когато в регистъра за населението на общината няма данни за някои от роднините, същите се изискват служебно от съответната общинска администрация.
    Когато е необходимо да се съберат допълнително данни от други общински администрации, удостоверението се издава до един месец от започване на производството- чл.57, ал.5 от АПК.
    Удостоверението  се получава от заявителя в ЦУИГ.
  • Заявителят или изрично упълномощеното лице подава заявление в Центъра за услуги и информация на граждани /гише № 4 или гише № 6/ и изнесен център за услуги и информация на гражданите в кв."Чолаковци", СОУ "Вл.Комаров".

    Служителят от ЦУИГ проверява самоличността на заявителя, приема и регистрира заявлението в електронната система за докуметнооборот. Извършва проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация и в регистъра за населението и изготвя исканото удостоверение, в което се включват роднините на лицето вписани в регистрите съгласно чл.5, т.2 от ЗГР.

    При констатирани различия се извършват  допълнителни проверки и актуализация на данните в регистъра за населението и регистрите по гражданско състояние от специалистите в отдел "ГР" и удостоверението се издва в срок до 7 дни.

    Когато в регистъра за населението на общината няма данни за някои от роднините, същите се изискват служебно от съответната общинска администрация.

    Когато е необходимо да се съберат допълнително данни от други общински администрации, удостоверението се издава до един месец от започване на производството- чл.57, ал.5 от АПК

    Удостоверението  се получава от заявителя в ЦУИГ.

  • Правно основание
  • Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 24, ал. 1; чл. 5, т. 2
    Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 7

    Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.) - чл. 15

  • Описание на резултат от услугата
  • Издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки, определящо родствените връзки между лицето по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.

Място на заявяване на услугата

  • Център за административно обслужване
    Административна сграда на Община Велико Търново
    пл. ”Майка България” №2
    /гише № 4 и гише № 6/
    партерен етаж,
    тел. 062 / 619 107
    тел. 062 / 619-105
    Изнесен център за услуги и информация на гражданите в МОЛ Велико Търново
    ул. „Оборище“ № 18
    тел. 062 / 625 814

    Изнесен център за услуги и информация на гражданите в кв. "Чолаковци"
    СОУ "Владимир Комаров"
    тел. 062 / 622 230

Място на предоставяне на услугата

  • Център за административно обслужване
    Административна сграда на Община Велико Търново
    пл. ”Майка България” №2
    /гише № 4 и гише № 6/
    партерен етаж,
    тел. 062 / 619 107
    тел. 062 / 619-105
    Изнесен център за услуги и информация на гражданите в МОЛ Велико Търново
    ул. „Оборище“ № 18
    тел. 062 / 625 814

    Изнесен център за услуги и информация на гражданите в кв. "Чолаковци"
    СОУ "Владимир Комаров"
    тел. 062 / 622 230

Изискуеми документи и образци

Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението
Документ за самоличност
Пълномощно
Изисква се в случай, че заявителят не е титуляр.
Документ за платена такса

Вид на услугата и такса за предоставянето й

Вид услуга
Срок за изпълнение
Такса
Обикновенa
7 дни
5,00 лв.
Обикновенa
7 дни
7,50 лв.

Административни услуги предоставяни от Община Велико Търново във връзка с образувани изпълнителни дела от съдебни изпълнители: /променен с Решение № 309 от 19.07.2012/

Когато е необходимо да се съберат доказателства за съществени обстоятелства, удостоверението се издава до един месец от започване на производството- чл.57, ал.5 от АПК.

Таксата се заплаща на място в брой или по банкова сметка.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се посочи вида на  на административната услуга.
Копие от платежното нареждане следва да се приложи към заявлението.

Данни по БУЛСТАТ

БУЛСТАТ: 000133634

Община Велико Търново
пл. „Майка България“ № 2
Кмет Даниел Панов

банкова сметка:
BG43SOMB91308424761244
Общинска банка АД
BIC:
SOMBBGSF
тип на бюджетно плащане:
448007 / Такси от административни услуги
тип на документ на бюджетно плащане:
9 / други

 

 
© 2024 Община Велико Търново. Условия за поверителност. Условия за ползване.